Alive and kicking! - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Elize Eck - WaarBenJij.nu Alive and kicking! - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Elize Eck - WaarBenJij.nu

Alive and kicking!

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Elize

27 Januari 2013 | Nicaragua, Masaya

Hola, buenos dias!

I´m alive and kicking!!! :) Het is heerlijk hier! De mensen zijn ongelooflijk vriendelijk, het weer is heerlijk en en eten is om te smullen! Genieten geblazen!

En de eerste week zit er al weer op! Heerlijk intensief geweest. Ben iedere dag helemaal op. Pfff. Om 6 uur gaat de wekker zodat ik mijn Spaans kan leren, om 7.15 uur vertrek ik van huis (na een grote bak met fruit) (van huis naar la Mariposa is 8 min. lopen) om om 7.30 de minibus te pakken naar een klein plaatsje dichtbij. Hier stap ik over op een motertaxi (een klein karretje die je overal heen brengen kan). Deze week gewerkt op 2 verschillende boerderijen. We geven we de planten water, wieden onkruid en planten nieuwe zaadjes. Om 11 uur vertrek ik weer terug naar school (la mariposa). Hier krijgen we een overheerlijke lunch. Heel veel verschillende groente, rijst met bonen (iedere dag) en iets van aardappels. Mjamm. Daarna Spaanse les. Pfff, moeilijk en frusterend!!! Hahaha. Ik wil veel te veel in 1 keer. Maar de lessen zijn 1 op 1, dat is fijn. Eerst 2 uur conversatie klas met de 1e leraar. Hij zei vanaf het begin, tranquielo, tranquielo, wat betekend, langzaam, langzaam. Ik moet veel meer patience (geduld) hebben... Hahaha. Typerend! Maar ik maak veel progressie vinden beide leraren. Hahaha. Ik zelf vind het een beetje tegenvallen... ;)

Aankomende week zal ik weer werken in de ´Communitie Gardens´. Dit zijn 4 kleinere tuintjes bij de mensen thuis in Santiago (dit ligt naast San Juan de La Concepción, Masaya waar de school is). De mensen daar leven van weinig maar het is er echt een gezellig boel. Iedereen kent en kletst met elkaar. Een heerlijk klein dorp! Ik voel me er erg welkom.

In het gastgezin is het ook goed. Ze zijn erg lief. Maar veel praten kunnen we niet. En zeker aan het einde van de dag, schieten alle talen door elkaar door mijn hoofd en kom ik er helemaal niet uit. Maar eigenlijk vindt ik het wel prima zo. Hahaha. Kan ik mijn ding doen, zij kunnen hun ding doen en ik duik lekker om 20.30 -21.00 uur mijn bed in! Hahaha. Jullie lezen het goed! :) Ik lig al heel vroeg op 1 oor! Ben de braafheid zelfe! ;)

Dit gebied produceerd vooral veel fruit! Mjammm!!! Echt de lekkerste sinaasappels, manderijen, bananen, avocados, papaya´s en heel veel soorten fruit waar ik nog nooit van gehoord had. Heerlijk!

Vanacht geslapen in Granada en grote toeristisch stad 1,5 uur met de bus vanaf hier. Erg fijn om una bonita avontura te hebben hier. La Mariposa is erg fijn en veilig. Maar ik houdt wel van mooie avonturen en het voelde dit weekend erg goed om lekker op ´reis´ en vrij te zijn.

Hahaha, zoals jullie wel lezen heb ik het hier erg naar mijn zin. Ik hoop dat ik volgende week dat Spaans beter onder de knie heb, want ik merkte dit weekend wel, dat is wel echt nodig om je hier een beetje soepel te kunnen verplaatsen. Aan de studie dus! :)

Met nog 5 minuten op de klok moet ik dit verhaaltje snel opslaan. Hopelijk is alles in NL ook goed!

Tot de volgende keer maar weer!

Heel veel liefs,
Elize

  • 27 Januari 2013 - 17:58

    Papa En Mama:

    Hoi Elize. Wat een mooi en positief bericht. Door je verhalen genieten met met je mee. We hadden natuurlijk al e.e.a. via de mail van je gehoord maar telkens staan er weer nieuwe belevenissen in. Geniet ervan. Het ga je goed.

  • 27 Januari 2013 - 18:08

    Denise:

    Hee eliz,

    Wat goed en leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Geniet van deze kans en je gaat vast nog veel beleven!!
    We missen je wel al hoor in het team!!

    Xx Denise

  • 27 Januari 2013 - 18:49

    Fam.Habben Jansen.:

    Hoi Elize, leuk om even een bericht van jou te kunnen lezen en fijn dat je het naar je zin hebt.

  • 27 Januari 2013 - 19:20

    Willem En Carla:

    Hoi elize, fijn te lezen dat het goed met je gaat. hier smelt de sneeuw (gelukkig). Het was vandaag voor het eerst weer flink boven nul. Geniet van alles en heel veel succes met je Spaanse lessen. Liefs, Willem, Tim, Sanne en Carla

  • 27 Januari 2013 - 19:43

    Anna:

    Wajooooooooo, moet je nog steeds om 6 uur je bed uit. Jij bikkel haha! Geniet lieve vriend!

  • 28 Januari 2013 - 11:43

    Anita:

    Ga zo door! :-)

  • 28 Januari 2013 - 12:19

    Monica:

    Goed om te horen dat je zo aan het genieten bent!!

  • 28 Januari 2013 - 17:09

    Nora:

    Leuk e! Volgens mij kun jij daar wel aarden met al dat fruit (-;

  • 28 Januari 2013 - 21:00

    Truus:

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Het klinkt ook erg leuk en lekker allemaal.
    Geniet van alles en met dat spaans zal het best goed komen.

    Arie en Truus

  • 28 Januari 2013 - 23:51

    Maaika:

    Blij dat je wat schrijft! Was al benieuwd hoe't met je ging. Zo te horen wel fijn zo met al dat fruit. Heel veel plezier daaro, 't komt vast goed!

    Maaike

  • 02 Februari 2013 - 17:02

    Maartje:

    Hola!
    Goed om te horen dat het goed bevalt en dat je het naar je zin hebt! Living the life!! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elize

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 53532

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

Midden-Amerika

30 Mei 2008 - 11 Juni 2009

Azië

Landen bezocht: