Rondreis! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Elize Eck - WaarBenJij.nu Rondreis! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Elize Eck - WaarBenJij.nu

Rondreis!

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Elize

20 Maart 2013 | Nicaragua, León

Hola lieve mensen!

Na een lange tijd weer een een teken leven! Bij deze: 'Hi'! ;)

De afgelopen maand rondgereisd in Nicaragua. Wat een prachtig land! Me encanta Nicaragua, ik hou van Nicaragua!

Na Grananda, met veel feestjes, fijn dansen en leuke daytrips op naar Isla Ometepe. Een prachtig eiland bestaande uit 2 vulkanen! Wat een toffe en fijne plek is dat! De eerste paar nachten aan een fijn strandje en daarna 5 nachten in een oude verbouwde boerderij op een berg, tevens het startpunt voor het beklimmen van Vulcano Maderas! Hier een heel fijne groeg mensen ontmoeten waarmee ik ook later weer een tijdje mee heb opgereist. Natuurlijk moest ik Vulcano Maderas beklimmen! Pfff wat een klim! 4 uur op en ook weer 4 uur naar beneden. Jullie hadden me moeten zien, helemaal onder de modder! Het was pittig, maar het was het waard (ook de 3 dagen spierpijn daarna) want het uitzicht was prachtig... Tenminste, daar hoopten we op. Hahahaha boven op de berg was een meer, maar als ze me dit niet van te voren verteld hadden, had ik het niet gezien... De vulkaan was omringd door een dikke wolk van mist. Helaas, geen mooi uitzicht punt en geen mooie foto's. Alleen een trotse Elize die de klim naar boven gehaald had! :) Alleen al daarvoor was het het waard!

Na Isla Ometepe met een boot (11 uur overnacht) naar San Carlos een grens-stad met niet veel te beleven. We kwamen om 8 uur 's ochtends na, compleet gebroken en namen een paar uur later een volgende boot naar El Castillo, een mooie plek, alleen te bereiken per boot, omringt door prachtige natuur en afgezonderde dorpjes/huisjes. Hier een toffe jungle-tour gemaakt. Na 3 nachten weer in de boot, bus en boot, op naar Bluefield, de hoofdstad van het caribische Nicaragua. Een reis van 15 uur naar een compleet andere culltuur. Er worden hier 3 talen door elkaar gesproken: Engels, Spaans en Miskito. De cultuur is zoals je zal verwachten van de caribbean: sexy. Vooral op de dansvloer werd dit duidelijk. Sex is hier erg belangrijk. En hier heb ik mijn eerste nacht in Bluefield van mee mogen genieten. Werkelijkwaar de meeste verschikkelijke nacht ooit. Als enige toerist in het hotel, een wild sexend koppel in de kamer naast mij (ik lag zelf te schudden in mijn bed) en een hele groep dronken mannen 's nachts om 2 uur. Maakte dat ik geen oog dicht heb gedaan (zelfs na 15 uur reizen) en dat ik wakker gelegen heb met een mes klaar naast mijn kussen. Ik voelde me erg onveilig. De volgende dag nieuwe plannen gemaakt, weg uit Bluefield, op naar Pearl Lagoon. Een klein plaatsje in de natuur. En lucky me, groot feest in Pearl Lagoon. Start van het baseball seizoen, de meest belangrijke sport in Nicaragua. 3 dagen groot feest en veel te doen in de normaal gesproken slapende stadje. Het geluk was aan mijn zijde want op de boot een vrijwilligster ontmoet met een vriend met een kamer en een extra bed. Wat een geluk, gezien de drukte was de kans namelijk erg klein dat ik nog een accomodatie zou kunnen vinden voor de nacht. Met hen een heerlijk feestje gehad, wat mijn wonden en spanningen weer een beetje heelden. Fijn. De nacht daarna een hotelkamer gevonden en mijn vriendje van Isla Ometepe weer tegen het lijf gelopen! Dit was erg fijn. Want ondanks de nieuwe vrienden, voelde ik me nog steeds niet geheel om mijn gemak ik deze sexy-cultuur. Mannen kennen hier geen nee en lopend over straat alleen was een avontuur opzich. Ik heb me nooit verveeld gezien al de woorden die ik naar me toegesmeten kreeg! :)

Na 3 dagen feest was het voor mij goed geweest. Op naar de bergen. Samen met 2 Amerikaanse kerels de reis van 13 uur getrotseerd. En meteen al bleek wat een verschillende culturen Nicaragua kent. De mensen in het noorden zijn zo vriendelijk, altijd bereidt om te helpen en gewoon heel blij dat je er bent. Zo kregen we van een vrouw in de bus een zak met mango's en werden we constant aangesproken en bestoken met geintereseerde vragen: 'Waar kom je vandaan, hoe lang ben je hier, wat vindt je van Nicaragua?'. Ik voelde me meteen meer op mijn plek. :)

Eerst 3 nachten Matagalpa, gezellige stad omringt door prachtige bergen en daarna 3 nachten Jinotega. Een slapende stad omringt door nog mooiere bergen. Veel mooie hikes gemaakt en veel gezelligheid met de Amerikaanse boys! Na een moeilijk afscheid weer even wennen om alleen te zijn. Maar op naar La Bastilla, een prachtig natuur gebied, waar ik geslapen heb in een tent! Heerlijk! Love camperen! Helaas was ik daar alleen zonder andere hotelgasten. Ik kon genieten van de prachtige natuur en zonsondergang maar na 1 nachtje voelde ik dat het tijd was om meer leven op te zoeken. Op naar Leon! Van 20 graden in de bergen (bijna koud) naar 35 graden in Leon! Even wennen, maar we laten het zweet gewoon druppen en het geeft me de gelegenheid om te zeggen, we doen het rustig aan vandaag! Fijn! :) 's Avond meteen in contact met een groep vrijwilligers hier. Super gezellig en voel me meteen op mijn gemak. De koloniale stad is prachtig en heeft een fijne atmosfeer. Ik denk dat ik hier de komende tijd prima kan doorbrengen!

Deze week en volgende week dus genieten van de hitte en de vele mogelijke trekkingen en het sandboarden!!! :D Nu al zin in! Na de week Leon is het tijd om afscheid te nemen van Nicaragua. Op naar Costa Rica. Op 8 april vlieg ik van San Jose (hoofdstad Costa Rica) naar Havana (hoofdstad Cuba). 9 april land Maartje daar voor 3 weken en zullen we ons in het Cubaanse laten onderdompelen! Nu al zin in!!! :D
En niet alleen Maartje zal in Havana landen maar ook papser en mamser zullen in mei zich voor meer dan 2 weken aan het Cubaanse wagen! Joepie! :D

Veel moois in het vooruitzicht en alweer veel mooie dingen mogen meemaken. Ik ben en blijf erg blij en erg gelukkig met deze mogelijkheid.

Bedankt voor jullie aandacht en excuus voor een veel te lang verhaal.

Hopelijk is alles in Nederland oke en zal de lente snel zijn doorbraak doen! :)

Un beso y un abrazo!

XXXXXXX

  • 20 Maart 2013 - 20:59

    Matsy:

    Fijn om al die gezellige verhalen te lezen.
    Maak er een mooie tijd van! Tot in Havana.
    XXX

  • 20 Maart 2013 - 21:29

    Nelleke:

    Hoi Elize,
    Prachtig om al je belevenissen te lezen! Wat heb je al veel gezien en voor mijn topo kennis heel nuttig om je zo te volgen! Blijf genieten, maar wees voorzichtig!
    Gr. Nelleke


  • 21 Maart 2013 - 00:25

    Floris Van Elzakker:

    Gaaf!

  • 21 Maart 2013 - 12:37

    Nora:

    Wow! Klinkt echt goed elize! Ik ben blij met een teken van leven na die verschrikkelijke nacht! X

  • 22 Maart 2013 - 16:50

    Hanneke:

    Hoi Elize,

    Weer genoten van je verhalen. Goed dat je zo je "mannetje staat" alleen met al die
    uitbundige.. mensen.
    Geniet van je volgende avontuur, groet Hanneke.

  • 22 Maart 2013 - 20:14

    Laurens:

    WAAAAHHHH....wat een mooie verhalen weer!!!!

    Met grote jaloezie lees ik je verhalen. Volgens mij haal je echt het onderste uit de kan!
    En hoe fijn is het...om uit te kunnen kijken naar Cuba als nieuwe vakantiebestemming. Fantastisch!

    En....het zijn in Nederland de koudste voorjaarsdagen ooit! Geniet er dus maar lekker van!

    Saludos y bien viaje!

    Laurens

  • 27 Maart 2013 - 14:07

    Niki:

    Ha Elize!!

    Super leuk om je verhaal te lezen! Geniet van je reis!

    X Niki

  • 02 April 2013 - 21:00

    Joly:

    Hi Elize,

    Geweldig om al die verhalen te lezen. Ik krijg er alweer helemaal zin!
    Bij jou is het beslist beter vertoeven dan hier. 30gr of rond het vriespunt, maar in ieder geval nog niet boven de 10. Ik zou het wel weten! En niet te vergeten alles wat je mee maakt en ziet, iets wat je altijd bij zal blijven. Nou geniet er nog maar lekker en volop van en ik kijk uit naar je volgende verslag ;-)

    Groetjes,
    Joly

  • 05 April 2013 - 11:01

    Rob Murks:

    Mooie avonturen meid,geniet er maar van.
    Ik zou je reisverslagen in boekvorm uitgeven,mooi geschreven.

    Groetjes

    Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elize

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 53530

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

Midden-Amerika

30 Mei 2008 - 11 Juni 2009

Azië

Landen bezocht: