Costa Rica! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Elize Eck - WaarBenJij.nu Costa Rica! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Elize Eck - WaarBenJij.nu

Costa Rica!

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Elize

07 April 2013 | Costa Rica, San José

Lieve luisteraars!

Nog even een verhaaltje voor de vlucht naar Cuba!

Na Leon, erg goede tijd gehad met gezellig mensen en indrukwekkende lava op Volcano Telica, was het toch echt tijd om afscheid te nemen van Nicaragua... Moeilijk, maar te doen, want in het vooruitzicht lag Costa Rica!

Na even wat snikken en een dipje kwam ik er weer helemaal bovenop aan het mooie strand van Playas del Coco! Fijne plek om even bij te komen en het duiken maar weer eens op te pakken! Waarom ook niet? ;) Na even oefenen in het zwembad, 5 jaar geleden is toch een tijd, was het tijd voor weer een eerste duik. Spannend! Het eerste moment van ondergaan was even benauwd, maar na 5 minuten was ik volop aan het genieten van het onderwater leven. Helaas was het zicht niet al te best maar desondanks dat toch een haai (een niet bijtende) en een enorme stingray gezien en gezwommen door een enorme school vissen. Nice! Op naar een volgende duik in Cuba! :)

Na Playas del Coco was ik wel even klaar met de 38 graden en al dat zweten, pffff, echt waar zelfs in de sauna verlies ik niet zoveel vocht! Dus op naar de bergen! Monteverde was volgens al de boeken 'the place to be'. Dus hop in de bus! Hier een Zwitsers koppel ontmoet en in Monteverde een mooie luxe hotel kamer gedeeld. Top! Jammer alleen dat nu bijna al mijn spullen gestolen zijn... Hahahaha, nee hoor grapske! Erg gezellig tijd gehad en genoten van de kou (maar 20 graden!), het prachtige Monteverde Cloud Forest Reserve (zonder uitzicht want ja 'Cloud' zegt eigenlijk al genoeg) en de monos (apen!) rond het hotel! Alle gezelligheid op een stok. Het zwitsers koppel besloot een dag eerder weg te gaan dus na een verhuizing naar een ander hostel (de hotelkamer was onbetaalbaar voor mij alleen) met een klein busje naar een avonturenpark! Op naar ziplining, de superman en de tarzan-swing! Over het mooie natuurgebied je verplaatsen in een harnas aan een kabel en gaan met die banaan! Dit kon op 2 manieren normaal zittend of als superman hangend met je buik naar benenden! Tof! En daarna waar het voor mij allemaal om te doen was: De Tarzan-swing! Een vrije val en daarna swingen over de bomen! Helemaal te gek! Na dit grote avontuur was het tijd om te gaan en de bergen weer in te ruilen voor het strand, wat een vervelend leven...

Montazuma was de volgende 'place to be'. Na een toffe reis van bus-boot-bus (hobbel de bobbel) was het weer tijd om te gaan zoeken naar een nieuwe huis voor de komende nachten. Maar nee, deze keer geen lange, zware, bezwete tocht van kijken en vergelijken. Want het moment dat ik uit de bus stap zie ik het Zwitsers koppel dat me staat op te wachten met het beste nieuws dat ze me op dat moment konden geven: 'Hi, we have a bed for you!'. Yeah! Weer een fijne hotel kamer aan een tuin aan de zee. Aangezien het koppel erg hield van camperen liepen we iedere ochtend 3 meter naar het strand om ons eigen ontbijt klaar te maken. Handig om dit zelf te verzorgen, want na Nicaragua was het soms wel even slikken, Costa Rica is duuuuuur! Ons heerlijke ontbijt bestond uit de volgende ingredienten: melk met havermout, muesli en rozijnen, italiaans brood, scrambeld eggs en een kop heerlijk dampende koffie. Echt waar bijna te idealistisch voor woorden! :D

Na Montazuma was het tijd voor de grote stad. Tot nu toe heb ik deze compleet weten te mijden aangezien ik geen groot fan ben van grote steden. Maar ja, morgen wil ik graag naar Cuba vliegen. Dus om de laatste dingen te regelen slaap ik 2 nachtjes in San Jose de hoofdstad. En eigenlijk is het best prima hier. Ik verblijf in een rustig hostel in een rustige buurt met dichtbij een grote shopping-mall en een supermarkt. Ken nie betah! :)

Alles is nu geprint, gecheckt, gekocht en gedaan. Tijd dus om mijn tas te pakken en weer het vliegtuig in te klimmen! Ik vind dit altijd weer even spannend, maar heb er erg veel zin in! Overmorgen Maartje zien en heerlijk 3 weken met elkaar dit bijzondere land verkennen! Yeah!!! :)
Daarna 1,5 week salsa klassen volgen. Het wordt nu toch echt eens tijd om fatsoenlijk te leren dansen. En daarna natuurlijk met Papser en Mamser op groot avontuur! Joepie!

Lieve kijkbuiskinderen, dat was het weer voor vandaag en waarschijnlijk de komende tijd. Heb namelijk verhalen gehoord over niet veel internet mogelijkheden in Cuba. Maar niet getreurd, over 1,5 maand ben ik weer op het vaste land en zal ik jullie alles vertellen over mijn belevenissen in Cuba! Ben zelf ook erg benieuwd naar wat ik zal gaan beleven, dus ook ik kijk er al naar uit! ;)

Heb vernomen van een mooi zonnetje vandaag in NL. Genieten geblazen dus! Nog even volhouden met de kou want na regen (of kou) komt zonneschijn (of warmte)! :D

Besos y abrazos,
Elize

P.s. Ontzettend bedankt voor jullie lieve, fijne en leuke reacties! Wordt er iedere keer weer helemaal blij van!

  • 08 April 2013 - 08:39

    Fam.habben:

    fijn dat het zo goed gaat en leuk om te lezen.

  • 08 April 2013 - 11:07

    Marjon Visser:

    Wat een heerlijk reisverhaal Elize! Heel veel plezier samen met Maartje de komende weken. We hebben je wel gemist op ons stapavondje ;-) x

  • 08 April 2013 - 12:13

    Hanz:

    Leuk leuk leuk!

  • 08 April 2013 - 16:43

    Maartje:

    Klinkt allemaal goed zeg!! Heb ook enorm veel zin in de zon!! Hasta manana chica!!! x

  • 09 April 2013 - 21:05

    Nora:

    Lieve E! Wat een fijn verhaal weer! En wat was het fijn om weer eventjes live contact te hebben vorige week. Weer even herinnerd aan je gekke elizenheid haha. Heel, heel veel plezier met Maartje en daarna je ouders natuurlijk. Tot snel weer! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elize

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 53531

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

Midden-Amerika

30 Mei 2008 - 11 Juni 2009

Azië

Landen bezocht: